Khairy Jamaludin bakal berentap dengan anak Tun Mahathir

Khairy Jamaluddin Tawarkan diri bertanding Ketua Pemuda UMNO

September 17, 2008 by admin

Naib ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin hari ini mengumumkan secara rasmi menawarkan diri untuk bertanding jawatan ketua Pemuda Umno Malaysia. Beliau akan meneruskan kesanimbungan perjuangan pemuda UMNO Malaysia yang akan dikosongkan oleh Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein Onn.

Khairy yang sebelum ini meyatakan bahawa beliau akan mendapat pandangan dari suara akar umbi sebelum mengumumkan bertanding dikatakan mempunyai pontensi yang kuat untuk memenangi kerusi Ketua Pemuda UMNO memandangkan beliau amat berpuas hati dengan suara dari akar umbi yang mahukan beliau bertanding untuk mengisi kekosongan kerusi Ketua Pemuda UMNO.

Beliau membuat pengumuman di pusat khidmat ahli Parlimen Rembau di Chembong petang ini. Majlis itu diadakan khas untuk beliau mengumumkan menawar diri bertanding jawatan tersebut. Turut hadir ialah 40 Ketua Pemuda Umno bahagian dari seluruh negara untuk menyatakan sokongan kepada Khairy.

Turut bertanding merebut kerusi ini, ialah Bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Khir Toyo, Datuk Mukhriz Tun Mahathir dan Datuk Zahidi dan Daruk Azimi Daim.

Hadir sama ialah lima ketua Pemuda negeri dari Perlis, Wilayah Persekutuan, Sabah, Perak dan Negeri Sembilan. selepas pengumuman berkenaan Khairy terus berlepas ke Melaka untuk program Nur Ramadhan.

Filed Under: Cakap-cakap Politik


salin dari : KPMU

0 comments: